Ta strona używa plików cookies do poprawnego działania.
Strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, analitycznych i marketingowych, w tym badania Twoich zainteresowań i dopasowania do nich reklam na innych stronach www. Możesz określić w przeglądarce warunki przechowywania i dostępu do cookies. Dowiedz się więcej

Weber Saint-Gobain - Official website of the company

350 LAT, 350 POWODÓW BY WIERZYĆ W PRZYSZŁOŚĆ

W bieżącym roku, Saint-Gobain obchodzi 350. rocznicę powstania. To niezwykła okazja, którą zamierzamy celebrować przez cały 2015 rok, obfitujący w liczne jubileuszowe wydarzenia promujące historię Grupy i prezentujące wizję jej przyszłości. Obchody rozpoczną się w dniu 9 stycznia w Szanghaju (Chiny) i zakończą w październiku w Paryżu (Francja).

SAINT-GOBAIN, GRUPA Z WIZJĄ PRZYSZŁOŚCI

Od dnia utworzenia w roku 1665 przez króla Ludwika XIV oraz Jean-Baptiste Colberta, ta najstarsza firma notowana w indeksie Giełdy Paryskiej CAC 40 potrafiła przystosowywać się do zmian zachodzących na świecie i stawiać czoła wyzwaniom jakie napotykała na swojej drodze. Saint-Gobain, bazując na swoim doświadczeniu i kulturze korporacyjnej, jednoznacznie skupia się na przyszłości i ma wiele "powodów by wierzyć w przyszłość" powiązanych z sześcioma kluczowymi filarami strategii Grupy oraz z jej wartościami. 

Świat nie ma granic: od czasu otwarcia pierwszych zakładów poza Francją, w Niemczech w latach pięćdziesiątych XIX wieku, Saint-Gobain rozwinęła się w międzynarodową grupę, która dzisiaj prowadzi działalność w 64 krajach świata.

Zrównoważony rozwój jest w naszym zasięgu: Saint-Gobain dostarcza ekologiczne produkty i rozwiązania, kierując rozwój sektora budowlanego w stronę redukowania wpływu na środowisko naturalne, poprawy efektywności energetycznej i zwiększenia komfortu użytkowników.

Innowacje zmieniają świat: Saint-Gobain jest jednym ze 100 najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw na świecie. Innowacje są nieodłączną częścią naszej historii i tożsamości. Innowacyjne produkty zmieniają środowisko i jakość naszego codziennego życia.

Talent jest niewyczerpany: Siłą Saint-Gobain są nasi pracownicy. Zjednoczeni fundamentem wspólnych wartości, każdego dnia podejmują liczne wyzwania w służbie milionom klientów Grupy na całym świecie.

Habitat dla wszystkich jest możliwy: Saint-Gobain chce zapewnić zrównoważone środowisko życia dla każdego, oferując materiały dostosowane do potrzeb rynków lokalnych, a także prowadząc działalność Fundacji Saint-Gobain Initiatives.

Saint-Gobain czerpie z przeszłości i planuje przyszłość: od 350 lat Grupa cały czas zmienia się, aby przystosować się do zmian zachodzących na świecie i wspierać je.

"Jubileusz ten jest szansą i okazją, aby przypomnieć wszystkim o sile organizacji jaką zbudowaliśmy w ciągu 350 lat działalności i 350 lat nieustających innowacji. Nasze doświadczenie pozwala nam rozumieć znaczenie i skupiać się na działaniach długoterminowych. Zapewnia nam ono również determinację i elastyczność umożliwiającą dostosowywanie się do nieustannie zmieniającego się świata. Historia Saint-Gobain jest dowodem, że firma nieustannie przesuwała granice i podejmowała nowe wyzwania, współtworzyła nowe technologie. Gdy patrzymy na naszą przeszłość oraz na nasze miejsce w świecie współczesnym, wierzymy, że istnieje wiele powodów by wierzyć w przyszłość. Dlatego też obchodzimy ten jubileusz skoncentrowani na przyszłości i innowacji. To właśnie naszym optymizmem chcemy podzielić się z Wami najbardziej w roku 2015" mówi Pierre-André de Chalendar, Prezes i Dyrektor Generalny Grupy Saint-Gobain.

INAUGURACJA ROKU OBCHODÓW

W dniu 9 stycznia 2015 roku, Pierre-André de Chalendar, Prezes i Dyrektor Generalny Grupy Saint-Gobain, zainaugurował w Szanghaju obchody 350-lecia Grupy, których program obejmuje wiele spektakularnych wydarzeń:

 

  • Futurystyczne podróżujące pawilony otwarte dla publiczności będą prezentować innowacyjne osiągnięcia Grupy i jej wyjątkową wiedzę i doświadczenie w zakresie materiałów budowlanych. Pawilony oferujące zwiedzającym doznania sensoryczne i artystyczne będą pokazywane w czterech miastach świata:
    • Szanghaju (Chiny) w styczniu
    • São Paulo (Brazylia) w kwietniu
    • Filadelfii (Stany Zjednoczone) w czerwcu, oraz
    • Paryżu (Francja) w październiku.

  • Wirtualna wystawa w pięciu językach (francuskim, angielskim, niemieckim, hiszpańskim i brazylijskim portugalskim) zostanie opublikowana w Internecie w lutym. Prezentacja ponad 700 archiwalnych dokumentów będzie okazją do prześledzenia lub odkrycia na nowo historii Saint-Gobain w oparciu o niepublikowane wcześniej informacje i osobiste przekazy. Wystawa zapewni odwiedzającym możliwość obejrzenia galerii innowacji w dziedzinie technologii Habitat, zapoznania się z sześcioma sekcjami tematycznymi (Ewolucja materiałów; Od reklamy do marketingu; Saint-Gobain na świecie; Najważniejsze osiągnięcia; O pracy; Ład korporacyjny i kultura organizacji) oraz - dzięki spektakularnej rekonstrukcji Manufacture des Glaces w technologii 3D - zwiedzenie fabryki luster z przedednia rewolucji francuskiej. Goście będą mieli również możliwość wniesienia wkładu w wystawę poprzez przesyłanie na stronę własnych dokumentów i osobistych relacji.
  • Książka rocznicowa połączona z wirtualną wystawą dzięki zastosowaniu technologii QR kodów, przetłumaczona na pięć języków (francuski, angielski, niemiecki, hiszpański i brazylijski portugalski) zostanie opublikowana wiosną przez wydawnictwo Editions Albin Michel. Książka ta będzie stanowić kompendium informacji o przeszłości i teraźniejszości Grupy i pozwoli dowiedzieć się więcej o Saint-Gobain w różnych aspektach.
  • Gra World 350 zostanie udostępniona w sieci wiosną bieżącego roku do bezpłatnego pobrania na smartfony i tablety. Umożliwi ona graczom sprawdzenie swoich umiejętności komputerowych oraz zapraszanie przyjaciół i krewnych do rywalizacji rozgrywanej w świecie zawierającym subtelne aluzje do Saint-Gobain. Zadaniem graczy jest budowa domów na planecie World 350.
  • I na koniec, Dzień Jubileuszu, który będzie obchodzony przez wszystkich pracowników Grupy na całym świecie 15 października bieżącego roku. Obchody rocznicy będą manifestacją więzów łączących pracowników Saint-Gobain na całym świecie.

350 LAT HISTORII

Historia Saint-Gobain to świadectwo nieustannego dążenia do dywersyfikacji i reorientacji. Pomimo tego, Grupa szczyci się do dziś kontynuacją swojego oryginalnego biznesu - produkcji szkła - nawet jeśli stanowi on obecnie jedynie 11% w strukturze przychodów. Inne cechy wyróżniające Saint-Gobain to tradycja innowacyjności oraz dynamiczna internacjonalizacja działalności.

XVII wiek
Król Ludwik XIV, za namową swojego ministra finansów Colberta, powołuje do życia fabrykę luster (La Manufacture royale des glaces), aby pokonać swojego rywala, Wenecję, na polu wytwarzania luster.

XVIII wiek
Lustra stają się nową modą, a ich cena jest coraz bardziej przystępna. Dzięki zamówieniom składanym przez króla i bogatych mieszczan, Manufaktura, która w tym momencie zatrudniała już ponad tysiąc osób, modernizuje się i prosperuje coraz lepiej przez całe stulecie.

XIX wiek
W obliczu ostrej międzynarodowej konkurencji, Saint-Gobain dywersyfikuje swoje działania biznesowe, rozpoczynając produkcję chemikaliów. Pod koniec wieku produkcja szkła i wytwarzanie chemikaliów są równie istotnymi obszarami działalności firmy. Manufacture des Glaces czerpie duże korzyści z nowej architektury "szkła i stali" która dominuje w projektach budynków użyteczności publicznej takich jak sklepy, stacje kolejowe czy arkady miejskie.

XX wiek
Saint-Gobain zaczyna interesować się wszelkimi rodzajami produktów szklanych (butelkami, szkłem optycznym, światłowodami itp.). Rewolucja motoryzacyjna oraz współczesna architektura, która wprowadza do użytku ogromne szklane powierzchnie ścian budynków dostarcza nowych rynków zbytu. W 1970 następuje połączenie z producentem rur żeliwnych Pont-a-Mousson. Fuzja ta doprowadziła do powstania nowego stylu zarządzania, serii nacjonalizacji i prywatyzacji, zintensyfikowania wysiłków w zakresie badań i rozszerzenia działalności na kolejne kraje oraz strategicznych decyzji o zbyciu i nabyciu określonych obszarów działalności. Wśród najważniejszych inwestycji wymienić należy przejęcie firmy Norton w 1990 roku, która zapewniła Saint-Gobain silną pozycję w segmencie materiałów zaawansowanych technologicznie (materiały ścierne, ceramiczne i tworzywa sztuczne). Z kolei przejęcie firmy Poliet (Point.P, Lapeyre and Weber) w roku 1996 umożliwiło firmie oraz wkroczenie na rynek dystrybucji budowlanej (45% wartości sprzedaży netto w roku 2013).

XXI wiek
Saint-Gobain ukierunkowuje swoją strategię na zrównoważony rozwój, jednocześnie kontynuując działalność na wielu rynkach przemysłowych. Dzięki licznym zakładom, obecność Grupy w państwach rozwijających się stale wzrasta. Saint-Gobain dokonuje wielu ważnych przejęć, w celu rozwinięcia swojej sieci dystrybucji materiałów budowlanych w Europie oraz uzupełnienia portfela produktów np. poprzez przejęcie firmy British Plaster Board w 2005 roku (tynki i płyty gipsowe ) oraz firmy Maxit w 2007 roku (zaprawy przemysłowe).

O SAINT-GOBAIN
W 2015 roku firma celebruje 350. rocznicę powstania, 350 powodów by wierzyć w przyszłość. Bazując na swoim doświadczeniu i potencjale innowacyjnym, Saint-Gobain, światowy lider na rynkach związanych z budownictwem, tworzy, produkuje i dystrybuuje materiały budowlane proponując innowacyjne rozwiązania będące odpowiedzią na kluczowe wyzwania naszych czasów: wzrost gospodarczy, oszczędność energii oraz ochrona środowiska. Grupa Saint-Gobain, której obroty w 2013 roku wyniosły 42 mld EUR, działa w 64 krajach świata i zatrudnia blisko 190 000pracowników. Więcej informacji na temat Saint-Gobain znaleźć można na stronie www.saint-gobain.com oraz na koncie Twittera @saintgobain.

 

KONTAKT Z PRASĄ
Sophie CHEVALLON +33 (0)1 47 62 30 48
Susanne TRABITZSCH +33 (0)1 47 62 43 25

zobacz także